Forum www.husarrgulid.fora.pl Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Poradnik (Podstawy, jak zacząć, jak grać)

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.husarrgulid.fora.pl Strona Główna -> Pytania, Porady, Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
darksid3e
Administrator



Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:21, 17 Kwi 2008 Temat postu: Poradnik (Podstawy, jak zacząć, jak grać)

PVP- Player VS Player tzw. duele
PVE- Players VS (potworki) czyli walka z mobkami

1. Jaka klase wybrac?
Klasy sa w miare zbalansowane, wiec nie ma jakis wiekszych dysproporcji pomiedzy nimi (moze jedynie w kwestii battle mode i skilla z gmastera). Wybieramy klase, ktora nam najbardziej odpowiada.

2. Krotka charakterystyka klas
Wizard - niski def, jednak wiekszosc wysoko lvlowych skilli to masowki o duzym dmgu, ale bardzo dluga je sie rzuca (wysoki casting time) zza wyjakiem extreme dual canona, szczegolnie dobry jest arctic field zamrazajcych wrogow na bardzo duzym obszarze, nadaje sie swietnie do PvE. PvP jedynie z uzyciem gorszych, ale szybszych skilli (Casting time i cool time). Najwieksza wada jest niski hit rate, przez co trzeba miec bardzo dobrze opanowane combo (zmiana targetow/potion/uzycie skilli, ale na temat combo bedzie pozniej : P). Moze buffowac inne postacie, ma 1 debuffa. Leveluje sie glownie magic
Warrior - ma nizszy niz Shielder def, jednak skille chociaz wolne zadaja duzo wiekszy dmg no i wyglada zacnie ; D. Leveluje sie glownie Sword
Blader - ma lekki armor przez co niski def, sredniej dmg skill, wyjatek stanowi gmaster skill, ktory ma najwiekszy dmg ze wszystkich postaci. Leveluje sie glownie sword.
Force Archer - chyba najlepsza postac do pvp, szybkie skille, duzy dmg, sredni armor oraz liczne aury i debuffy, ktore moze rzucac innym graczom oraz ma skill do odnawiania hp. Leveluje sie glownie magie
Force Blader - sredni armor, ma srednie dmg skille, jest to postac ktora korzysta po rowno z magii i miecza wiec trzeba lvlowac oba
Force Shielder - najwiekszy def, dosc slabe skille, ma skill do odnawiania hp i podejrzewam ze na aurach jest nie do zabicia, ale tez ciezko jest nim zabic kogos - klasa typu tank

3. Aury i specjalne skille
Na wyzszych lvlach, gdy mamy 3 aury mozemy laczyc 2 ze soba battle aura + druga aura, ktora daje wymierne korzysci
Wizard - jego aura jest przeznaczona chyba wylacznie do PvE, gdyz jest to masowka, summonuje dwa orby (bron) i moze atakowac 2 targety naraz z uzyciem 2 skilli w tym samym czasie, a ulti - to wyskakuje w gore i sypie wybuchami skillami i kulami energetycznymi.
Warrior - sumuje nam efektowna kose ktora ma potężny dmg
Blader - uhuh ta postac summonuje dwa pazury, ktore nie maja zbyt wielkiego dmgu jednak bardzo szybko bije, jego ulti jest najlepsze, ze wszystkich pod warunkiem ze wejdzie crit, wyskakuje w powietrze i atakuje pazurami jednego przeciwnika, mozna powiedziec critical = dead : D
Force Archer - najbardziej widoczna i "gangsterska" : D, ze wszystkich aur, summonuje 2 pistolety, ktore maja oblesny dmg : p - potrafi atakowac 2 postacie naraz, jego ulti to strzal powiedzmy jak ze snajperki jednak nie jest specjalnie silny
Force Blader - sumuje nam bazooke ktora działa z magia dosyc mocny dmg. BM2 odpalone do tego bije wszystko wokol
Force Shielder - moze ktos dopisze kto ma shieldera ?

4. Skill exp, a normalny exp?
W Cabalu mamy dwa rodzaje expa. Pierwszy to normalny exp, ktory dostajemy za zabijanie mobow, wykonywanie questow, dungeonow. Drugi to skill exp i dostajemy go za uzywanie skilli w swordzie i magii - sa naliczane oddzielnie. Te dwa rodzaje expa (skill exp i normalny exp) sa calkowiecie niezalezne od siebie.

5. Normalny exp
Za nabijcie pelnego pasku mamy lvl up postaci i dostajemy po 5 punktow na wydanie ich w atrybuty postaci (sila, inteligencja, zrecznosc - zaleznie od klasy naszej postac. Jest to bardzo wazne w co inwestujemy, bo nie ma tu czegos w rodzaju multiklas, a zle dodawanie punktow mozemy jedynie cofnac uzywajac extract potionow) co pozwala oczywiscie nosić lepsze armory, bronie i podnosi nam dmg.

6. Skill exp i rangi
Sila naszej postaci zalezy w glownej mierze od rangi. Mamy takie oto rangi: Novice, Apprentice, Regular, Expert, A.Expert, Master, A.Master, Grand Master, Completer, Transcender.
Nabijanie skill expa podnosi nam wylacznie oddzielny pasek (skill expa), ktory po nabiciu 100% znowu idzie od nowa, a my otrzymujemy skill pointa dzieki czemu mozemy przy odpowiedniej ilosci punktow podnies moc wybranego skilla. Po nabiciu okreslonej liczby punktow np. na Apprentice 16-tu podnosi sie ranga naszej postaci odblokowujac nowe skille oraz dodajac sloty do skilli i upgradów. Upgrade pozwala nam dodac pasywy podnoszace hp, mane, sile ataku z miecza, z magii, def itd. Aha, co drugi rank up dostajemy slot do upgradu.

[link widoczny dla zalogowanych]

7. Skille
No dorobilismy sie kilku punktow skilli, a moze nawet rangi , ale co dalej z tym robic? Oczywiscie dodajemy je w skille. Tkwi tu jednak pewien haczyk. Otóż skille jest latwo podnosic, ale zeby je usunac trzeba zejsc do 0, czyli początkowego stanu jaki dostalismy i to kosztuje alz, zaleznie od lvlu skilla. Druga sprawa to statystki skilli. Nie polecam podnoszenia poczatkowych skilli do wiecej niz +4 lub +5, a w pozniejszych lvlach do gmastera wiecej niz +9. Z kazdym lvlem skilla zmienia sie nie tylko dmg, ale rowniez jego cool time i czasami inne atrybuty) przy czym na +9 jest on najnizszy z mozliwych, a powyzej +9 to juz musimy dopasowac do wlasnych potrzeb, bo atrybuty zmieniaja sie jak w kalejdoskopie : P. Levelowanie skilli ma sens tylko przy adept itemach o czym jest nizej - nie liczy sie dmg jaki zadajemy mobom .... hah nawet ilosc expa jaki za nie dostajemy, a ilosc skilli, ktore uzywamy ... tzw. spam skillami z uzyciem combo jest najlepszym sposobem. Gdy chcemy lvlowac skille to musimy zaopatrzyc sie w full set adepta i isc najlepiej na takie moby, ktore nie zadaja nam duzego dmgu i przy uzyciu combo spamowac najslabszymi oraz najszybszymi skillami.

[link widoczny dla zalogowanych]

8. Adept
Juz zapewne slyszeliscie o adept itemach. Co one daja i dlaczego jest ich tyle?: u A wiec jak wspomnialem wczesniej na temat lvlowania skilli, a Wy odczuliscie to na wlasnej skorze pierwszy rank to pryszcz, ale czym dalej w las ... krotko mowiac bez seta adepta nie macie co marzyc o g.masterze - chyba, ze jestescie masochistami . Adept ringi, amulety, bronie i armory podnosza nam skill exp rate. Mozna to porownac do gry na serwerze z rate 1, a serwerze z rate 5 - okolo tyle podnosi nam ilosc otrzymywanego skill expa.

[link widoczny dla zalogowanych]

9. Combo
Jest to pierwsza rzecz, ktorej powinniśmy sie nauczyc ... no przynajmniej do robienia 11 zeby zolty pasek nam nie spadal. Combo ma pare zalet: skracamy czas rzucania skilli (nie musimy ogladac calej animacji postaci), ZAWSZE trafiamy (nie ma znaczenia nasz hit rate), combo podnosi dmg jaki zadajemy skillami. Zmiany targetow w czasie robienia combo jest rowniez wazna (mozemy zmieniac targety przed lub po uzyciu skilla), jak i obserwowanie naszego paska hp i uzywania hp potionow we wlasciwym momencie. Ma to o tyle znacze, ze expiac skille w adepcie (bizuteria,bron,armor) mamy niski def i slaby atak, wiec moby beda zadawac nam dosc duzy dmg - jak to mowi "cos kosztem czegos".

10. Ukryty instructor i obszary na mapach
Aby wykupic skille potrzebne do przenoszenia punktow z magii do miecza i odwrotnie musimy udac sie do port lux (50lvl+) i u gory po troszke po prawo na mapie znajdziemy biedulke w swoim obozie : P (kiedys tam byl warp, ale niestety jako free gracze nie mamy do nich dostepu ... szkoda ; /). Dzialanie opiera sie na zasadzie: mamy skill magic to skill sword, wiec nabijajac skillami magicznymi caly exp idzie do sworda.

[link widoczny dla zalogowanych]

11. Pety,deski i motorki
Pety to zwieerzaki chodzące za postacia nie maja narazie konkretnego celu można je mieć jednynie jak się ma wykupione PREMIUM. Karty potrzebne do ich przylowania moga wypasc z mobow.
Deski i motory moga byc summonowane jedynie, gdy posiadamy karte, ktora rowniez bardzooo rzadko wypada. Można ich używać bez PREMIUM czyli bez płacenia za grę.

12.War Channel
Teraz powiedzmy low lvl postacie maja tam bardzo ciezko, jednak warto zaczac grac tam jak najwcześniej ... dlaczego? A no wlasnie mimo, ze nie ma tam latwego zycia bo kazdy moze nas zaatkowac oraz nie widzimy nickow innych postaci, ani takze tego co ktos napisze do nas (wyjatek stanowi whisper od osoby na innym kanale) i my do kogos (mozemy odpisac, ale bedzie ta osoba widziec jedynie takie znaczki: %@%$*%^$^#) to na War Channelu ZA ZABICIE KAZDEGO MOBA/GRACZA DOSTAJEMY 1 PUNKT HONORU, czyli tyle co za pvp na normalnym kanale. Pozniej oczywiscie dostajmey wiecej honoru za zabicie - teraz otrzymuje 2. Okolo 96 lvlu dostajemy questa umożliwiającego nam wyboru nacji: Capella lub Procyon. Zaleznie, gdzie dojdziemy bedziemy mogli rozmawiac i widziec innych graczy z naszej nacji.

13. Honour
Jak juz pewnie zauwazyliscie nie mozecie kupowac duzych potionow bo wymagaja honour grade. No wlasnie odpowiedni honour rank pozwala nam kupowac, nosic itemy, takze wydajemy honour pointy na craftowanie lepszych itemow. Jak nabic range ? Wystarczy zebrac odpowiednia ilosc pointow, ktore to dostajemy za zabijanie mobow i postaci na War Channelu, robienie dungeonow oraz questow. Pozniej sa specjalne questy do nabijania honour pointow, ale do tego daleeeeka droga ; P

14. Taniec, sklep, itemy, lot, rollover, pickup, PK, wskaznik FPS, kolorowy tekst
Taniec nie tylko fajnie wyglada : P ale rowniez napelnia nam zolty pasek potrzebny do combo i aury

[link widoczny dla zalogowanych]

Sklepik mozemy rozstawic poprzez wpisanie komendy /shop lub klikamy na swoja postac i z menu u gory wybieramy Personal shop
Lot czyli lotteria sluzy do podzialu dobrego itemu, gdy jestesmy w party. Wylatuje dobry item , kazdy daje lot i kto ma najwiecej punktow zgarnia item

[link widoczny dla zalogowanych]

Aby przenosic wszystkie itemy bez pytania trzymamy ctrl, rowniez przy sprzedazy i sklepiku
Aby podzielic np. kulki do craftowania wciskamy shift i prawy przycisk myszy na itemie.
Aby zaatakować inna postać nie będąc na war channelu trzymamy shift + skill/atak na postaci, którą chcemy zaatakowac. Nalezy przy tym pamietac, ze za PK tracimy honour pointy - kiedys na minusie mozna bylo wyjsc i trafic do wiezienia ^^
Aby zobaczyc ilosc fpsow jaka mamy nalezy wcisnac CTRL + U i pod paskami hp i mp bedziemy mieli wskaznik fpsow ;]
Aby zmienic kolor tekstu nalezy wpisac: #x$tekst (przy czym za x wstawiamy albo liczbe albo litere - kazda to inny kolor)

Poradnik przygotowany przez R4ID3N z moimi porawkami:) pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez darksid3e dnia Sob 16:53, 19 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.husarrgulid.fora.pl Strona Główna -> Pytania, Porady, Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin